пʼятниця, 14 листопада 2014 р.

Право бути вільним: духовне наставництво

На цьому тижні робила маленьке опитування серед своїх друзів та знайомих про те, чи мають духовних наставників і чи воліли б їх мати. Чула трохи голосів, як люди поповнюють потребу в наставництві або про те, як у інший спосіб вирішують життєві питання та приймають рішення. Захотілося і собі написати, як би відповіла на подібного роду питання.

На початку скажу, що духовного наставника маю. Звернулася по таке керівництво, коли почала по-новому відкривати роль ієрархії церкви. Через різні життєві ситуації Бог показував, що виливає благодать через пасторів церкви і що дає особливе помазання для своїх людей на тих позиціях, на які ставить.

Передовсім тому, що священик в церкві має місію пророчу і царську, яка приготована, щоб розділяти з народом.

Часто кажуть, що по духовне наставництво люди приходять у перші дні свого навернення у ситуації, коли мають багато зранень і заплутані історії, коли не знають вчення церкви і потребують мудрої поради.

Коли я прийшла до того, що хотіла б мати духовного наставника, я вже була до 10-ти років в церкві, найбільш болісні речі, які Бог зціляє, вже зцілив, принаймні, мені так здавалось. Та й запитань якихось гострих не мала. Але мені просто хотілось під покров церкви. Я одного дня відкрила, що Бог має особливу благодать для своїх дітей і готовий виливати її через пастирів. Бо на то їх поставив.

Тоді я помолилась, підійшла до священика і попросила про духовне наставництво. Ми мали пару розмов, я почула пару порад, духовний наставник мене благословив і розійшлися. Священик, до якого я підходила, поїхав у інше місто, а я продовжувала займатися своїми справами. В принципі, не шукала нових якихось порад чи рішень. Просто собі жила.

Але через пару років потрапила у життєву ситуацію, яка виявилась випробуванням усього мого свідомого духовного життя. Коли я не знала, як діяти, як реагувати на обставини, а переживала кризу. Саме в цей час я згадувала поради, які давав мені духовний наставник, молилася, бачила, наскільки пророчими були деякі справи, про які ми говорили і наскільки важливо для мене було знати, що я є не одна, а що у мене є щит у вигляді церкви, в якій я живу і частиною якої є.

Для мене священицьке служіння через такий досвід відкрилося по-новому і мені захотілося більше душею пізнавати те вчення Церкви, яке ми маємо.

Часом чую думки про те, що людина не потребує духовного наставника, бо її наставляє Бог. Але я думаю, що хто така я, людина, щоб бути певною, що все, що я роблю, то те, чого хоче Бог, або що всі мої переконання правильні. Принаймні, провіявши через сито(благодать) духовного наставництва можу вірити, що в цьому є Бог і як навіть я роблю щось не так, то роблю хоч щось, щоб робити це краще.

Кожного разу коли йду до сповіді і по пораду до священика, або просто щоб порозмовляти, прошу Бога, щоб виливав на це свою благодать. Думаю, це приносить користь.

Духовний наставник – це особа, яка довше часу в вірі і просто спільне перебування – це вже можливість ділитися благодаттю.

Словом, я агітую за духовне наставництво і за те, щоб таким чином ми вклонялися пасторам і тій благодаті, яку маємо через них. Бо навіть Папа має постійного сповідника. Він так само усвідомлює свою потребу в наставництві.  

В опитуванні був пункт «хто для тебе священик?» - я не сприймаю священика, як батька, бо маю земного батька, я не на стільки в товариських відносинах зі священиками, щоб вони були мені друзями, бо в моїй родині не було такого досвіду тісного спілкування з духовенством і це не прийшло до мене з дитинства, як буває. Але для мене священик, це представник церкви і тієї її частини, звідки особливо виливається благодать Бога. Через відкриття пошани до священиків відкриваю любов Бога. І дуже часто запитую себе – чи належно я ставлюся до церковних авторитетів і до вчення церкви.

Ще, до слова, в Біблії є приклади, коли в народі були пророки. Священики – ті люди, які більше приділяють часу на молитву, власне, є людьми, які виконують місію пророчу.

Чула думку, що будь-хто може бути наставником, наприклад, жінка чи чоловік. Не знаю, але думаю, що який з жінки пастир. Хіба, може, вона так переживає таїнство подружжя, що отримує особливе помазання до наставництва. Але жінка чи чоловік і сила помазання церкви – це зовсім інша вага, мені здається. Бо Ісус не був добрим чоловіком в родині, але добрим пастирем, який вів народ – те, що роблять священики.

Це те, що хотіла сказати


Посилання на опитування на сторінці Католицького Медіа-Центру. 

Немає коментарів: