З ефіру Радіо «Марія»
в гостях у ведучого Сергія Іваницького
Знаю... Твой друг в мире бизнеса и творчества
▼
середа, 30 вересня 2015 р.
субота, 12 вересня 2015 р.
Чим особливий мій майже рік роботи в Католицькому Медіа-Центрі
Уже кілька тижнів, як пішла з КМЦ і збираюся написати цей міні-звіт.
Не
можу в заголовку сказати, що для мене це рік «неймовірний» чи «мегацікавий».
Рік, як рік. Напевно, були речі набагато в професійному плані цікавіші. Але,
думаю, той факт, що я там була, був корисним і для мене, і, сподіваюсь, для
цієї церковної структури. І розкажу чому.
1. Перше – я мала можливість познайомитися з єпископами і священиками, які
мають різні харизми в католицькій церкві. Думаю, це корисно бачити в своєму
регіоні трошки ширшу картинку, аніж навчили в своїй парафії чи у власному колі
спілкування.
2. Окрім того, в період після виборів, коли іде війна, а наші телеканали
переживають дуже швидкі і неочікувані часом зміни, мені було важко до кінця
зрозуміти, де сьогодні є правда, про що необхідно почути, дізнатися
глядачеві. Цей шлях – говорити про віру
і любов – має більшу передбачуваність позитивних наслідків.
3. Наступне – впродовж кількох останніх років я мріяла втілити в життя
промо-справи, боюсь назвати це голосно проектами, але мені хотілось випробувати
ці технології на міцність. Для свого особистого блогу не хотіла це робити, бо
акції чийогось імені переважно сприймаються зневажливо. Та й навіщо.
Зрештою, за згоди керівництва КМЦ зробили зимовий конкурс
новорічно-різдвяних історій «Почну новий рік молитвою». З призами від Медіа-Центру,
добрими словами.
Ця акція, так би мовити, народилась, трохи раніше. З політичних причин.
Вірніше не мала політичного характеру, але внаслідок політичних подій. Коли
працювала на каналі ТВі знімала сюжет про людей, які не бажають в ніч на Новий
рік дивитися промову Президента Януковича. З різних причин. Я кілька днів
носилась з цією темою і думала: ну так, ми принесли з радянських часів традицію
бухати під ялинкою і слухати президента. І так воно з року в рік. А що ж тоді
робити, якщо не бухати? Ну і вирішила запросити людей до молитви. Тоді до групи
в соцмережах приєдналося трохи людей, але не багато. Більшість писали у перший
день Нового року – мовляв, а чому не організувалися раніше, не зробили ширше.
Цього року, коли акція мала частину, так би мовити, другу, я не говорила про
жодні причини чи політику. Але виключно про молитву. Ну і коли презентувала
свою ідею КМЦ, теж не згадувала про жодну політичну історію. Бо, може б і не
погодились, не знаю. Але, зрештою, люди відгукнулися на заклик молитися, до
групи приєдналося багато людей, разом із представниками телеканалу EWTN та
Радіо «Марія» – людьми молитви, проголосували за переможців конкурсу історій. Сподіваюся,
традиція молитви у перші дні нового року житиме і процвітатиме.
Цікавим для мене експериментом було використання для акції «Почну рік
молитвою» онлайн-іграшки «Елочка-2015». Я не ігроман, але способом експерименту
навіть за допомогою такої забавки залучила трохи людей до акції.
Ще одну пригоду разом з друзями з Білорусі зробили в час Великого Посту. У
різних соцмережах українською, російською, англійською мовами писали про піст,
ділилися цікавими роздумами. Думаю, коли робиш щось спільно, це дуже цікаво.
4. Я змогла відкрити деякі свої харизми. Вони не дуже відповідали потребам
КМЦ, але є цінними для моєї наступної діяльності. Наприклад, мобільність у
співпраці з іншими людьми. Зазвичай у волонтерство важко залучити людей, які
працюють у престижних компаніях і мають авторитетні роботи – хоча б тому, що бояться,
що не впораються з основними завданнями в місці праці, не люблять комусь
наобіцяти, а потім виправдовуватись, що не можуть вкластися в графіки тощо. І ось
я втрапила точно у цю аудиторію своїми пропозиціями про спільні справи,
оскільки пропонувала їм робити це недовго – півтора-два місяці. За такий час ми
встигали ефективно попрацювати, отримати нові навики в здійсненні он-лайн
проектів і не набриднути одне одному. Думаю, оце відчуття завершеності мотивує
мене до наступних справ уже з іншими людьми і допомагає знайти друзів.
5. Співпраця з католицьким проектом допомогла мені врешті зустрітися з
католицькими журналістами. Я збиралась зробити це кілька років і ініціатива
єпископа і керівництва КМЦ організувати з’їзд для колег була, напевно,
корисною.
Залишитись надовго в подібного роду організації мені не дали кілька моїх
особливостей: це що я все ж таки почуваю себе світським телевізійником, а не
консультантом з питань куди пішов і кому що сказав Папа і його кардинали. При
всій повазі до ієрархії, мені це не цікаво. Це як в школі урок хімії – він може
і корисний, але я не особливо про нього мрію. Мені пощастило досі працювати з
інформацією, яка викликає в мені живий інтерес. Навіть розповіді про
американських бабів, які брали участь в талант-шоу, а тепер позують для
українських фотографів мені цікавіші, ніж поважні навчання. Ну бо там можна
подумати, подивитися в метро на наших, перепрошую, бабів, порівняти, в чому
вони ходять. Ну а які почуття і думки може викликати чергова промова
кардиналів, що типу як одружуєтесь, то робіть те-то. Ну, хіба я одружуюсь? Може
колись і зацікавлюсь. Але я знаю, що є у кардинальських новин своя аудиторія, є
люди, які всі ті справи люблять, вивчають, аналізують – от не буду перебивати в
них хліб.
Краще як робити щось, то чесно.
Думаю, світським журналістам типу мене варто отримувати подібного роду
досвід у структурах своїх церков – православних, католицьких, протестантських –
хто звідки. Може, не на довго, але приходити, попрацювати, поділитися своїм
досвідом, отримати церковний. Ми ж ходимо на курси з підвищення кваліфікації.
До слова, про курси – поки була в КМЦ, пройшла курси з Піару і Фінансового
менеджменту, записалась на заняття про стрес, вже довчилася пізніше – просто
графік роботи, який близький до того, який вказаний в українському
законодавстві, дозволяє забезпечити собі невеликі можливості навчання назовні.
Також, поки працювала, понапридумувала собі деякі ідеї. В КМЦ не вдалося їх
втілити, бо найважливіше, що зараз потребують подібні структури трохи прокачує
(це я про гроші), ну, це тому, що люди, які керують такими проектами, не
вважають, що це найважливіше. Перебір ідейності над реальністю людського споживацтва
– це хвороба не лише церковних медіа.
Отака історія. Місце, де багато молитви, ідейності, трохи релігійності,
трохи актуальності. Сподіваюсь, я не нашкодила цьому медійному проекту, який є можливим завдяки тому, що
Україна є незалежною і вільною від атеїстичного гніту. Ну і Слава Богу.
пʼятниця, 4 вересня 2015 р.
О христианской «нормальности»: мой замечательно-неправильный характер
Вот уже несколько месяцев думаю,
в какие слова вложить эту тему, которая мне показалась важной. О людях, и о
характере. А также об их взаимодействии в кругу христиан, и христиан, которые
выходят за пределы привычного для них сообщества. Ну вот, да, речь пойдет о
вменяемости.
Пишу на русском, поскольку мой блог имеет международный трафик, а мне хотелось бы, чтобы почитать захотелось многим.
Я воспитывалась в семье, где не
было христианских примочек типа «братья и сестры», «жизни по-благодати»,
подчинения по Писанию, и тому подобного. В моей семье не матерились при детях, в
общем то, назидали и вдохновляли вести человеческий образ жизни – уважать
старших, говорить «Спасибо», не обижать слабых и сочувствовать бедствующим. То
же самое школа – школа как школа, с интеллигентными учителями и наилучшими
пожеланиями. Но вот когда я стала взрослой, и начала попадать так сказать «в
тесные христианские круга», в некоторых из них я начала себя чувствовать мягко
говоря, некомфортно.
Вот не знаю почему, но есть люди
– церковные, верующие, активные, с которыми мне прекрасно, которых я могу
слушать днями и годами, к которым всегда хочется прискакать. А случается, что
вот попадаешь куда-то, и тебе словно перекрыли кислород. Вот так у них все
правильно и торжественно, что прямо тошно. И сразу хочется собрать оттуда свои
чемоданы – и сразу на окружную, или в бар, или еще не знаю куда ходят наиболее
непутящие девушки )).
Думаю, вот много тысяч лет назад
был создан человек. Тот который Адам и Ева. А у него был характер. Обычный
человеческий. И этот характер был предназначен для рая. То есть для
комфортного пребывания в реалиях жизни рая. Он себе жил. Муж жену любил, жена
мужа. Ели они че там было у них на деревьях. Ходили со зверушками.
Но потом у них произошла
деформация. Ну – где-то начали врать, где-то убивать, где-то шляться. И
непонятно чем заниматься. В общем. Это одна деформация. А вторая деформация –
это от реалий, в которых они находятся. Например, когда слишком много чего-то,
кто-то начинает зажираться, кто-то ни во что не верить и так далее.
Но вот христиане, которые такие
ревные и «аллилуйные» (в смысле того, что в третьем абзаце), которые такие
борцы за свои принципы и понятия – они, мягко говоря, тоже деформированы. Ну,
потому что, куда это годится, например, взять и стукнуть по голове ребенка за
то что он во время совместной молитвы церкви вдруг начал болтать и шуметь. Ну,
он еще не деформирован правилами, его окрестили, как бы он свободен от
первородного греха и чувствует себя как в раю. И ему в 4 года отроду охота
бегать, прыгать. Короче, делать, все, чем бы занимались его предки в раю. А тут
на тебе – ограничения. Но это такая, маленькая деформация (наверное, полезная,
кто знает) родителя.
Но есть еще другая деформация.
Например, человек пил-курил-валялся, потом окрестился и стал служителем,
священником, важным участником церкви. Но все его окружение ему говорило – ты
че, дурак, а некоторые даже бранили, и может даже выгнали из-за этого с работы
– ведь разная бывает работа. Ну и все вроде и ничего. И работа появилась более
полезная обществу, и человек перестал пить-курить-валяться. Но вот эта
деформация по поводу враждебного прежнего мира, всякого рода воинственности,
осталась. И теперь этот человек изо всех сил оберегает свою чистоту и
непорочность, и сражается за великую, может и гениальную миссию. И Слава Богу
за него. Честно. Только вот я тут причем? Потому что, когда попадаешь в такую
тусовку с их позитивной деформацией, вот
мама караул. Но и главное, непонятно – потому что есть люди, которые туда
приходят и прекрасно уживаются. Не то, что некоторые, типа меня.
Я хочу сказать о том, что все мы
жертвы выхода из рая. Кто от собственной несовершенности и нераскаянности, кто
от недовольства реформа-деформаторами, но не понятно, стоит ли нам терпеть
друг-друга.
Недавно была с одними друзьями,
или скорее коллегами католиками, которые пили пиво. Ну и не знаю, планировали
они со мной это пиво разделять, или нет, но задержались мы на таком пиве. Я
вообще не люблю пиво. Не потому, что католичка, а потому что ну оно мне не
очень. Если бы вино, мартини, то да. А пиво – фу, не оч. Но вот эти люди с
пивом мне почему-то приятней, да и пива выпить с ним было охота. Ну, видно,
потому, что у нас совпадает угол деформации. Как то так.
Но вообще мне бы хотелось
почитать исследование какое-нибудь о христианской деформации.
Христос Воскрес!!!
Напомню, что жду не дождусь
издания своей книги, где много пишу о молитве «Пусть радость ваша будет совершенной».
Ух, ну вот верю, что она приведет к реформации деформаций. И все у нас
получится.